Uit eten gaan.

Genieten van buiten de deur eten zonder het voedingsplan in de war te brengen.

Uit eten gaan in een restaurant kan leuk zijn, maar het kan ook uw voedingsplan in de war brengen en uw bloedglucosewaarden verstoren. Het is belangrijk het menu goed door te lezen en gezonde producten te kiezen. Misschien heeft uw zorgteam u wel geadviseerd uw insuline aan te passen voor restaurantmaaltijden, om de bloedglucosewaarde direct na de maaltijd (postprandiaal) op peil te houden.

Wat is goed voor u.

Leer een menu lezen zodat u gezonde keuzes maakt. Vaak hebben restaurants wel gedetailleerde voedingsinformatie voorhanden, of wordt dit op de website vermeld. Vraag naar een menu terwijl u wacht op een tafel, zodat u extra tijd hebt om het menu goed door te lezen en uw voedingskeuzes te maken. Denk eraan nooit een maaltijd over te slaan en niet hongerig de deur uit te gaan, omdat dit al uw goede bedoelingen kan dwarsbomen.

Maak de juiste menukeuzes.

Leer een menu lezen zodat u gezonde keuzes maakt. Vaak hebben restaurants wel gedetailleerde voedingsinformatie voorhanden, of wordt dit op de website vermeld. Vraag naar een menu terwijl u wacht op een tafel, zodat u extra tijd hebt om het menu goed door te lezen en uw voedingskeuzes te maken. Denk eraan nooit een maaltijd over te slaan en niet hongerig de deur uit te gaan, omdat dit al uw goede bedoelingen kan dwarsbomen.

Een paar tips om te onthouden als u uw maaltijdkeuzes maakt.

  1. Wees niet bang om te vragen hoe een maaltijd wordt bereid.
  2. Vraag of uw vlees kan worden gegrild of gebakken zonder toevoeging van extra vet.
  3. Vraag of de jus, saus of saladedressing ‘apart’ kan worden geserveerd, zodat u een kleine hoeveelheid kunt nemen.
  4. Vraag naar opties met weinig calorieën - de meeste restaurants vermelden tegenwoordig calorie-informatie op het menu.
  5. Beweeg! Verbrand wat van die extra calorieën na een maaltijd door een wandeling te maken of in de tuin te werken.
  6. Controleer of u een voedingslijst zou kunnen downloaden op de pomp die kan helpen bij het tellen van de koolhydraten.

Meer weten? Vraag een informatiepakket aan.

Neem contact met ons op